valbohockey

Vinst i skräpmatch

Kategori: Allmänt

Igår mot IFK Ore tog Valbo sin tredje vinst av fyra möjliga så här långt på försäsongen.
Matchen i sig var troligtvis Valbos sämsta så här långt, personligen kan jag tycka att det är en styrka att vinna trots att man spelar dåligt, men samtidigt så måste spelat höjas för att Valbo ska vara med och kriga en hel säsong i division 1.  Matchen slutar 2-1 till Valbo efter straffar efter att Sahlin räddat alla Ores samtliga straffar samtidigt som Felix Eriksson gjorde mål på första straffen.
 
I matchen så tycker jag att det är fyra spelare som gör det bra och enligt min åsikt utmärker sig mer än andra.
 
***: Sahlin: spelade säkert och stod för en rad fina räddningar.
**: Lif: Jag gillar Lifs slit och jag tycker att han gör en bra match och gick sällan bort sig.
*: Friberg: Gör sin första match i Valbo på division 1 nivå och för en väldigt bra match med få misstag.
*: Selinder: Gör en väldigt bra match, en Ore spelare ger sig på honom bakifrån, står upp och tar en fight, får en klubba över näsan så han börjar blöda men ställer sig upp och kör vidare. I övrigt även bra i spelet.
 
Hedersomnämnande till Rasmus Axman som alltid sliter enormt och har en sån jäkla inställning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: