valbohockey

Nästa talang ur talangfabriken! Intervju nr 3

Kategori: Allmänt

Näst ut i vår intervju serie är Joakim Axman, Axman är näste man ur Valbos talangfabrik som får matchning i A-laget. En talang med enorm näsa för målet och bli inte förvånad om han är kvällens utropstecken!

Hej Joakim! Skulle du kunna beskriva dig själv som hockeyspelare? Styrkor respektive svagheter?

Hallå, svår fråga, men jag skulle nog beskriva mig själv som en liten måltjuv och en hygglig framspelare. Befinner mig ofta rätt i banan och lyckas därför göra en del poäng också! 

Styrkorna är väll att jag skjuter och passar bra och har ett ganska bra spelsinne men vill bli bättre på grillerna, så skrisko åkning får väl bli en liten svaghet då.   

Du har via hockeygymnasiet tagit dig till A-laget, och då är du fortfarande junior. Hur mycket har hockeygymnasiet betytt för dig?

Hockeygymmet ger mig chansen att utveckla allt som jag vill bli bättre på, dessutom så har vi ju Tommy Sjödin som tränare, det gör ju att han ser mig och hjälper mig att bli bättre på vissa grejer som jag behöver för att få spela med a-laget. Så hockeygymnasiet är riktigt viktigt för mig.

Du gör din tredje säsong i Valbo, vad är det bästa med att spela i klubben?

Det bästa med Valbo för mig är att jag får oerhört mycket istid med j20, och det behöver man för att utvecklas som hockeyspelare. Även att man får vara med uppe i a-laget om man presterar också. Det är roligt.   

Du bildar imorgon en kedja med Viktor Lindman och Albin Lindberg, har du lirat med dem förut?

Jag spelar med Albin och Viktor i j20 och vi har oerhört bra kemi i vår femma, vi har spelat tillsammans i nästan två säsonger nu och det brukar nästan alltid går bra för oss, så det är två riktigt skickliga spelare som jag spelar med imorgon, och jag hoppas vi kommer hänga en imorgon.

Vad är ditt mål, respektive lagets mål med årets säsong?

Mitt personliga mål med ishockeyn är väll att nå så högt som möjligt men för att göra det så krävs det oerhört mycket och den tiden är jag villig att lägga ner. Lagets mål är tydligt den här säsongen, vi ska upp i 1an igen för där hör Valbo hemma. 

Om du fick ge ett sista tips till våra hockeyintresserade läsare, vad skulle det då vara? 

Kom till Valbos nästa hemma match, Sjödins grabbar lovar show då ;)


Fakta: Uppväxt i Gävle, bor Andersberg, moder klubb GGIK. 
Namn: Joakim Axman Smeknamn: Axman 
Ålder: 18år
Yrke: Går spid programmet på borgis.
Favoritlag: Los Angels Kings 


Fem snabba:
Vin[]- Öl[x]
Hockey [x]-Fotboll[]
Forsberg[x]- Sundin[]
Sommar[]- Vinter[x]
Utekväll[x]- Hemmakväll[]

Joakim i sitt esse!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: