valbohockey

Intervju med ett nyförvärv!

Kategori: Allmänt

Denna gång är det Köping sonen Jerker Permats tur att synas i rampljuset! Jerker är från en liten liten stad någonstans i Sverige som kallas Köping. Skulle du beskriva Jerker som hockeyspelare skulle jag nog vilja göra det som Glaas skrev i en av kommentarerna,"Fortsätter även 2 Permats att visa mjuka handleder och leverera åker nog laget med tre nya friska poäng från Dalarna sent på fredagskvällen". Det är nämligen vad Jerker gjort, levererat, på 7 matcher har det blivit 8 poäng och en delad andra plats i laget poängliga för spelaren som förra säsongen spelade i Sätra.
 
Hej Jerker! Du har öppnat säsongen något succéartat, hur har starten av säsongen känts?
Hallå där! Det har börjat bra, speciellt för laget då vi är obesegrade med sju raka vinster i bagaget. Självklart känns det bra att lyckas snubbla in några poäng för egen del också!
 
 
Om du skulle beskriva dig själv som hockeyspelare hur skulle du beskriva dig själv då?
Jag skulle beskriva mig som en relativt smart spelare som är rätt klen och med ett knackigt skott och det försöker jag kompensera med mitt passningsspel.
 
För ett år sedan spelade du Sätra, när du sedan bestämde dig för att byta lag föll lotten på Valbo, vad gjorde att du valde Valbo?
När Valbo åkte ur ettan ville jag direkt tillbaka till Valbo. Det som gjorde att jag ville tillbaka var främst alla polare jag hade i Valbo sedan tidigare.
 
 
Det här är andra gången du spelar i Valbo, tidigare har du varit i Valbo j-20, vad gjorde att du flyttade till Gävle och Valbo från första början?
Främst för att studera till Idrottslärare och sen ville jag pröva på någonting nytt. Det underlättade väldigt mycket att jag hade en gammal kompis från Köping som redan bodde här.
 
Vad är dina samt lagets ambitioner med säsongen?
Lagets ambition är att ta oss tillbaka till ettan och mina egna ambitioner är att försöka tillföra så mycket jag kan.
Vilken är den bästa spelare du lirat med?
Johan Gustafsson (målvakt i Luleå), han kommer bli en riktigt bra ishockeyspelare i framtiden!
 
Om du fick ge ett sista tips till våra hockeyintresserade läsare, vad skulle det då vara? 
Att inte glömma långkalsonger och vantar nästa gång ni besöker Nickback Arena!
 
Fakta:  
Namn: Jerker Permats
Smeknamn: jerka, jekke, mannen med tre förnamn, palmkranz osv......
Ålder: 21
Yrke: Student
Favoritlag: Leksand/Liverpool, så man är van att jobba i motgång!

Fem snabba:
Vin[]- Öl[x]
Hockey [x]-Fotboll[]
Forsberg[x]- Sundin[]
Sommar[x]- Vinter[]
Utekväll[x]- Hemmakväll[]

jerker

Kommentarer

  • Slaven säger:

    Jeker glömde även att nämna att han går under namnet Slaven. Tycker det är tråkigt att han undanhåller sån viktig information.

    2011-11-11 | 14:53:59
  • Slaven säger:

    Jeker glömde även att nämna att han går under namnet Slaven. Tycker det är tråkigt att han undanhåller sån viktig information.

    2011-11-11 | 14:54:33

Kommentera inlägget här: