valbohockey

Sätra läggs på rygg en tredje gång

Kategori: Allmänt

Det var säsongens första måndags match men säsongens tredje mot Sätra och storpubliken i Läkerol Arena bjöds på i mitt tyckte en väldigt bra division 2 match, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att det var de båda topplagen som möttes. Tillbaka till matchen så var det en match som spelades i relativit högt tempo där Valbo var det starkare och smartare laget sett över 60 minuter. I slutändan anser jag att Valbo vann rättvist men borde även kunnat göra ett eller två mål till med en väldigt bra Patrik Eriksson i Sätra kassen lyckades hålla nere siffrorna. Valbos nyförvärv Isak gjorde en väldigt stabil match och stod även för ett assist till det så viktiga första målet som Joakim Axman så snyggt smällde upp i högra krysset. Valbo har nu sett över tre matcher mot sätra 16-3 i målskillnad vilket jag tror att få hade tippat på förhand.

Valbo leder nu serien med 9 poäng ner till  sätra och kanske Skedvi förutsatt att de vinner ikväll och serien ser ju onekligen väldigt bra ut för Valbos del, men man måste komma ihåg att det är ett trepoäng system man spelar och det kan gå väldigt fort, denna vecka står Fagersta på schemat och förhoppningsvis kan man göra en lika bra match på Fredag och då kan jag garantera att 3 poäng tas.

Jag måste säga att jag var väldigt stolt över spelet som firma Sjödin/Mörck fått laget att spela. Lagets spel igår var fruktansvärt starkt och backchekningen var något som jag inte sett laget göra under hela säsongen och då har vi gjort väldigt starka insatser innan men tveksamt om vi gjort insatser som den igår! Nej igår var jag väldigt stolt över att få stå på isen med ett så hårt kämpande lag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: